Dacă este despre a cumpăra o vacanță, un laptop, o șurubelniță sau un pistol cu apă, bărbații sunt cei mai toleranți din lume. Însă, nu și atunci când vine vorba de lucrurile ce țin de garderoba unei femei. De o mulțime de ori mi-am cumpărat rujul în nuanța nepotrivită, bluza cu o mărime mai mare, fusta prea scurtă sau prea lungă. Mă simt așa, parcă gonită prin magazine. Bine, că și eu am un stil de a merge în zigzag, iar asta reprezintă o reală tortură pentru soțul meu!
Cred că este o adevărată provocare pentru un bărbat să-și însoțească soția, prietena sau logodnica la cumpărături. Studiile arată că un bărbat reușește să-și cumpere dintr-un mall toate cele necesare în 30 de minute, în timp ce o femeie are nevoie de cel puțin două ore.
Din nefericire, mersul la cumpărături este ocupația care îi place cel mai puțin unui bărbat, el privind această activitate ca pe o plimbare inutilă. Psihologul britanic dr. Davis Lewis afirmă că stresul pe care îl resimt bărbații în timpul cumpărăturilor este asemănător cu genul de stres pe care îl experimentează un polițist atunci când are de înfruntat o mulțime furioasă ce aclamează pe stradă. Pentru femei, în schimb, mersul la shopping este o modalitate deosebită de a elimina stresul. Corect!
În urma unui sondaj pe care l-am făcut recent în rândul prietenelor și cunoștințelor, am aflat că un procent de 90% dintre noi au discuții în contradictoriu cu partenerul atunci când se află împreună la shopping. El nu vrea decât ca ea să se decidă odată asupra modelului de rochie și să părăsească de urgență incinta magazinului. El se enervează când ea îi cere părerea și până la urmă tot nu cumpără nimic. La rândul ei, ea se supără și are sentimentul că duce o viață grea.
În timp ce noi femeile ne deplasăm în zigzag atunci când suntem la cumpărături, urmărind eventual și o listă pe care ne-am notat ce avem nevoie, bărbații merg în linie dreaptă și cumpără bazându-se pe memorie. De aceea, m-aș încumeta să-i ofer soțului meu o listă pentru a evita diverse surprize. Și asta pentru că bărbații au evoluat ca vânători și ei, prin natura lor sunt obișnuiți să aibă un obiectiv definit, adică să se întoarcă cu “ceva” acasă. Astfel, dacă îți rogi partenerul să vină cu lapte și fructe, să nu te superi dacă el apare cu mazăre și curmale. El a uitat ce i s-a cerut și a venit în schimb cu “ceva” .
Atunci când își cumpără o rochie, femeia ia în calcul o gamă largă de emoții și trăiri sufletești. Bărbatul, în schimb, preferă să fie mai practic, să știe exact ce vrea să cumpere în funcție de culoare, marcă sau stil. Așadar, dacă le-am oferi bărbaților niște obiective mai precise, poate că mersul la cumpărături va fi privit mai cu entuziasm.
Ce-ar fi ca la shopping să lăsăm întodeauna un bărbat să împingă căruciorul? Secretul: bărbațiii sunt înnebuniți să dețină controlul și le place să conducă o mașină pentru că așa își demonstrează abilitățile de orientare în spațiu, ținând cont de curbe, unghiuri și viteze. Știți acele cărucioare cu volan fals? Ar reprezenta o mare provocare pentru capacitățile lor dinamice!